Eene, meene, Mu … und noch mehr X-Plane Updates

Mu2_x-aviationDie Mu-2 von x-aviation war eines der ersten komplexen Addons für X-Plane von dem ich persönlich gehört habe. Nach langer Entwicklungszeit ist gestern Version 1.5 veröffentlicht worden. Das Update ist kostenfrei und bisherige Käufer wurden per Email informiert. Unter “weiterlesen” oder im Forum ist die komplette Liste der Änderungen nachzulesen. Das Gros der Änderungen betrifft die Modellierung des VCs und die Mu ist ab Version 1.5 auch nur noch X-Plane 10 kompatibel.
Ebenso hat Carenado weiter an seinen X-Plane-Fliegern gearbeitet und die beiden Bonanzas (V35 und F33A) als auch die Piper PA32R Saratoga für die 64-Bit-Version von X-Plane-10 kompatibel gemacht.
Ebenso hat Hydroz.net seine Catalina auf Version 1.42 geupdatet. simMarket Kunden wurden per Email benachrichtigt.

Here’s what’s changed in version 1.5:

General changes:

  • New, friendlier activation system
  • X-Plane 10 compatible only
  • 64-bit compatible only

On the surface changes:

  • Higher resolution textures on the cockpit panel
  • New 3D clock
  • New artificial horizon with working flight director bars
  • High resolution altimeter with rolling digits and easier to read numbers
  • New altitude selector with rolling digits
  • Yoke is hideable by clicking on the base of the yoke
  • Fuel transfer system/control panel is fully functional
  • Com1/Com2 selector knob functional for VATSIM users
  • New high resolution radio frequencies easier to read
  • Nav1/Nav2/ADF audio switches enable audible nave aid tones
  • New ADF with 3-stack knob for tuning
  • New Garmin GTX330 transponder simulation
  • Co-Pilot HSI coupled to Nav 2
  • New Co-pilot attitude indicator
  • Stall warning and test mode operative (yoke will vibrate)
  • Overhead panel functional, anti-ice and lighting rheostats work.
  • New custom sounds for FSB and NS “ding” and stall shaker
  • All autopilot modes operative, roll and pitch knobs operative.
  • Small “quality of immersion” animations for some needles and nav flags

Under the hood changes:

  • Electrical system refined so that equipment only operates when it is correctly powered.
  • New master caution system