TOGA kündigt ENVSHADE an

TOGA kennt man inzwischen wahrscheinlich von ENVTEX, eines Texturaddons, das Himmel und Wolken und einiges mehr liefert und dabei in ASCA integriert werden kann. Von diesem Team soll nun Ende Oktober ENVSHADE kommen, ein dynamisches Shader Tool, also Konkurrenz zu PTA.

Es soll nur 5€ kosten und dann aber noch Rabatt für ENVTEX Nutzer geben.

Wie erwähnt, wird ENVSHADE in direkter Konkurrenz stehen. Die Zielsetzung für das TOGA-Team wird allerdings sein, mit ENVSHADE vorgegebene Einstellungen zu erhalten, also umfangreiches und kompliziertes Tweaking wie bei PTA zu vermeiden.

Interessant ist auch die Erwähnung sog dynamischer Shader, also Shader, die während des Fluges beeinflußt werden sollen in Abhängigkeit von Wetter oder Höhe z.B.

“I’m sorry to read that some of you doubt of our honesty about the “dynamic” shaders. We wouldn’t announce that if it was not the case.” AVSIM

 

Die original Feature Liste:

  • 2 supported simulators

    • Prepar3D v4​

    • Prepar3D v3

  • Friendly user interface

    • Full integration in the new common user interface for a quick access to all your TOGA products​

  • Atmosphere

    • Atmosphere scattering​

    • Low horizon haze effect

  • Sky

    • Saturation depends on altitude and weather

  • Clouds

    • Shadows effectiveness adjusted

    • Brightness variating with weather, time of day, sun and moonlight

    • Saturation variates with weather and power of sunlight

    • Directionnal sun lighting corrected in P3Dv4

  • Water

    • Saturation depends on weather

    • Reflection variates with altitude

    • Waves size depends on altitude and weather (for non ultra water settings)

  • Terrain & autogen

    • Shadows effectiveness adjusted

    • Saturation depends on weather

    • Brightness variating with sun and moonlight adjusted

  • Lights

    • Adjusted night lights brightness

    • Smooth day/night transition

    • Brightness and visibility variate with altitude

  • Aircraft

    • Internal brightness variating with sun and moonlight adjusted​

    • External brightness variating with sun and moonlight adjusted​

  • HDR enhancements

    • Eye’s adaptation to brightness adjusted​

    • Adaptative Bloom, effectiveness variates with time of day

    • Realistic night brightness with soft day/night transitions

    • Adjusted contrast​

    • Adaptative contrast

  • Several presets available

    • Performance preset for a smooth experience without any impact on fps

    • High quality preset for outstanding screenshots but with a cost on performances