Prepar3D v4: Hotfix released

Auch wenn gestern der Release des neuen Prepar3D im Fokus stand, hat Lockheed Martin gleichzeitig ein neus Hotfix den Prepar3D Version 4 released, das berichten die Kollegen von FSElite.

Hier gibt es einen Changelog mit allen Änderungen. Dabei handelt es sich vor allem um Kosmetik an kleiner Simulatorelementen.

Client Fixes and Improvements

  • Added support for the Varjo XR-1 Mixed Reality (MR) headset.
  • Fixed bug preventing gaze select cursor from appearing in some cases.
  • Ownship can now follow waypoints when using the ActivateWaypointsAction.
  • The ActivateWaypointsAction now correctly sets waypoint requested distance values.
  • Fixed bug preventing waypoint list data from being queried by the PDK when running SimDirector.
  • Fixed bug preventing Camera System PDK calls from accessing the latest interface version.
  • Improved DIS wildcard handling and fixed issue preventing entity types from corresponding correctly in some cases.
  • Fixed bug preventing preview windows from rendering in SimDirector in some cases.
  • Fixed issue where shared cockpit would lag with more than four players in a vehicle.
  • Fixed QueryService call for the IDISManagerv450 interface.
  • Fixed issue causing irregular movements on nested attached objects.
  • Fixed multichannel startup crash seen in some cases.
  • Fixed issue where sound would still be muted in some cases when leaving multiplayer UI screens.
  • Fixed wave animation issues when changing wind directions over the 0/360 degree boundary.
  • Slew is now enabled by default in multichannel.
  • Added a command line argument to launch Prepar3D directly into playing back a flight recording.
  • Fixed cases where certain objects would have irregular movements in recording playbacks.
  • Fixed issue preventing metallic occlusion properties from loading correctly.
  • Fixed crash seen when loading airports with no taxiway paths.
  • Fixed issue where scenario actions would not fire when starting directly into multiplayer.
  • Improved handling of near clip in VR.
  • Fixed issue where autopilot state would not load correctly in some cases.
  • Fixed issue causing incorrect pitch to be set when loading an uncompressed 32 bit DDS texture.
  • Added controls to emulate the mouse scroll wheel when using Gaze Selection in VR.
  • Added support for the Varjo XR-1 Mixed Reality (MR) headset.
  • Multichannel clients can now use direct IP autostart.
  • Fixed issue where scenario objects would not handle events correctly in multichannel.
  • Fixed crash when resetting structured scenarios in multichannel.

Content Fixes and Improvements

  • Updated several DISEntityTypes.xml entries to ensure each default object is unique.
  • Removed invalid FuelTruck object from DISEntityTypes.xml.
  • Fixed flap configuration for the F-35A.
  • Fixed issue with F-16 effects being added twice by removing effect file extensions in F-16 config entries.
  • Fixed minor issues in the Basics of Flight scenario.

SDK Fixes and Improvements

  • Added functionality to the PDK for Structured Scenario support for Mission Objectives, Goals and Flight Segments.
  • Added additional multiplayer PDK service functions.
  • Fixed TrafficToolbox dump airport list to correctly parse airspace types.
  • Fixed issue preventing ImageTool from loading certain DDS textures.
  • Fixed event ID filter for mouse inputs to allow custom ISimObject instance-based properties.
  • Added [ClampingOnGround] variables to SimObjects to prevent stationary vehicles from sliding in some cases.

 

9 Comments
Inline Feedbacks
Alle Kommentare anzeigen

Das Wort “Hotfix” gehört einfach zu P3D:D
Sehr gut

Danach funktionieren ChasePlane und Milviz/REX WX Advantage Radar allerdings nicht mehr. Hier ist scheinbar jeweils ein Update notwendig.

Wie wäre es, wenn Ihr in einem Beitrag eine Liste macht, mit allen Addons, die bereits v5-kompatibel sind?

Bei mir gibt es heute Abend eine Anleitung, wie man alle v4 Installer problemlos in der v5 nutzen kann. Klicken, abarbeiten und v4 auswählen, schwupss ist es in der v5. Bis v5 Installer alle haben dauert ewig.
Wenn es nicht läuft deinstallieren. Was native v4 ist, läuft aber 100%. Eben mit Leipzig und mit Super Traffic Board getestet. Auch alles was mit Addon-xml arbeitet wird sauber installiert.

Die Anleitung gibt es ab 20.00 Uhr auf meiner Webseite und die dazugehörigen Files im Forum

Danke simmershome !

Es gibt eine schön übersichtliche und umfassende Liste bei FSElite die ein Blick wert ist: https://fselite.net/prepar3d-v5-compatibility/

Hallo,
wenn ich die Artikelüberschrift richtig deute geht es aber hier um den Hotfix 3 zum P3Dv4.
Dazu wäre eine Liste oder Übersicht sehr hilfreich.

Gruß
Steffen

Bin auch etwas irritiert wegen LM…die neue V5 und zeitgleich im Schatten ein Hotfix für 4.5?

Wird seine Gründe haben. Immerhin ist das in erster Linie ein Verfahrentrainer für Firmen und da wird supportet. So leicht stellt man das nicht um. Das muss zu 100) laufen ohne Fehler