Anoushkasschwemme

Zufälle gibts! Da veröffentlichen ATSimulations die Weiterentwicklung ihrer Antonov-2 (ursprünglich von sibWings) und am selben Tag gibt es ein umfangreiches und überfälliges Update der Aerosoft/Octopus Antonov-2. Liebhaber des größten Einmot-Doppeldeckers können sich nun also freuen auf gemütliche Flüge mit der alten Anoushka.

Bleibt nur die Qul der Wahl, welche man benutzen sollte. Eingefleischte Anoushka-Fans haben aber sicherlich beide Versionen, denn die von ATSimulations wurde etliche Jahre vor der Aerosoft Version bereits von sibWings veröffentlicht. Demzufolge bekommen Käufer der AN2 von AT-Simulations nun auch einen 50% Rabatt, wenn sie beim Kauf die Mailadresse der sibWings Transaktion angeben.

Und wer die Aerosoft Anoushka hat, der updated diese einfach.

Bleibt nur die Frage, was ist jeweils neu?

Die ATSimulations AN-2:

  • FSX, FSX-SE and Prepar3D (v3 and v4) platforms supported
  • Wheels, floats and two skies modifications included
  • Accurate flight dynamics developed in cooperation with the real An-2 pilots
  • High detailed exterior and virtual cockpit
  • High resolution textures
  • Smooth gauges developed in 3d
  • Engine sounds recorded from the real aircraft
  • Cockpit sounds
  • Advanced cockpit lighting for P3D v4
  • Loading and parking managers
  • Windows freezing and A2A raindrops effect (P3D v4 only)
  • Engine overheating and engine fire simulated

 

Die Aerosoft/Octopus AN-2:

  • – implemented aircraft global condition. Each airplane with a unique board number will have own persistent condition of its engine, fuel system, electric system, lighting system, gauges, switches, etc.
  • – improved engine simulation: water in fuel and a metal chip in the oil will affect the engine’s work
  • – cold start will cause engine power loss
  • – fixed engine startup if the magnetos have been switched off
  • – fixed assertion in the fuel tank selector
  • – fixed crash after several flight restarts
  • – fixed the sound of the starter when the battery became discharged during spinning of the flywheel
  • – improved radiologic – increased stability
  • – starter switch will stick to “clutch” position to help a pilot to engage magnetos by mouse to start engine more authentically
  • – added lamp that signalizes when the passenger door is opened
  • – tuned engine startup probability in cold weather conditions
  • – added sound for oil cowl
  • – added cargo door logic
  • – added maintenance panel (shift-2) to maintain engine/fuel/electric/lighting systems
  • – improved support of LINDA
  • – implemented a simulation of CHT
  • – implemented heater to start engine in cold conditions
  • – reduced lag of the manifold pressure reading
  • – improved slats behavior
  • – added a flying pet to the cockpit
  • – added military version of An-2 and VKS livery
  • – new Aeroflot livery USSR-92962
  • – modeled passenger cabin
  • – modeled cargo cabin
  • – more authentic cockpit of SP-ASR
  • – partially implemented ICOM IC-A210 for SP-ASR cockpit

 

Hier noch das Promovideo der ATSimulations Anoushka: